torsdag, november 16, 2006

Lite nostalgi. Med andra ord: oj oj vad tiden går!

Kittelfjäll, påsk, limpa med varmchoklad, blodapelsiner och att alltid gräva ner sig i snön med renskinn under sig. Det är härliga minnen man har sen när man var liten. Jag och mamma ser ut att ha det rätt härligt i solen. Snygga brillor va? För att inte tala om mammas bruna "skidbyxor" med vita pjäxor. Åhå jaja!

Jag och brorsan (ej riktig same kan tilläggas) i början av 60-talet med riktig fiske-fångst, Västansjö, Tärnaby. Idag kan man kanske vara glad om man får nån enstaka firre kanske!





Morfars röda Ford Tanus! Vad mer kan man säga. Den var tjusig tyckte jag, med stor fin ratt. Denna bild har några år på nacken. 43 år..typ!! Jag minns faktiskt mycket väl tillfället när min pappa Rolf tog kortet som är tagit vid slutet på Rönäs-vägen. För övrigt måste jag säga att kameran nog måste ha varit hyfsat bra. Det är ju klass med dagens digitala bilder. Bra jobbat pappa!

Inga kommentarer: