tisdag, november 21, 2006

Regnet det bara öser ner..trallala!


Ja, vad ska man skylla på? Klimatförändringen eller? Nu svämmar vi snart över och jag är såå less på regnet. Om det ändå kunde vara några minusgrader och komma snö, nja, lite snö bara. Det är andra helgen i rad som gubben får kränga sig i våtdräkten för vattnet är inte speciellt varmt kan påpekas.
För en vecka sen hittade vi roddbåten på botten. Inte djupt men i alla fall! Och det är inte lätt att ösa en båt som ligger på botten ska jag säga(!!) På med våtdräkten alltså och försöka dra den lite åt gången till land och ösa eftersom. Tur att inte jag har någon våtdräkt! Jag är den som hejar på och tar lite kort. Haha!
Här trälar han med att häva upp badet på plankor för att komma över vattenytan. Det lyckades bra men vi funderar på att flytta på det upp till stugan till sommaren (5 meter från stranden) för det lär nog inte vara sista vattenanstormningen vi får.

4 kommentarer:

Elina sa...

Nämen! Ni regnar ju bort helt!

Huvvaligen, läskigt med alla väderförändringar.

Anonym sa...

När jag först såg kortet trodde jag en öl-burk hade rullat under =)

/Otto

Anonym sa...

Bra komment brosan.
/Hanna

Anonym sa...

ni skulle ha ringt mig och bror så hade vi kanske kunnat komma och valla upp det åt er vi har ju gjort det ettpar gånger i sommras.
/kramar Fredric i tranås