måndag, april 21, 2008

Födelsedagshelg med Otto,Hanna & Anthony

18 April Ja, så kom dom och hälsade på oss. Anthony fördjupar sig direkt i fiske-boken.

Otto och Ingvar


Och här ligger vi vid marinan med "the world famous Tiki bar".



Här är vår "parkerings-plats. Kolla in flaggan som vi hittade i en affär ( happy birthday) och jag sitter där framme.




På kvällen åkte vi till ett "Full moon party" där det var lite hula-hula dans.






En Manatee (sjöko) som och simmade förbi vår båt.






Dom ser konstiga ut med sin bak-del.






Här lämnar vi vår marina för några timmar ute till havs. Anthony och Ingvar skulle dra stor-fisken.








På väg ut åker man förbi ett grunt rev där folk ankrade upp för att bada.









Dom hade till och med en "bar- boat" (den med flaggan)











Det är så grunt att folket stod med vattnet till knäna..typ.










..och ett flygplan hade landat . Här lättar dom ankar (!) och ska åka iväg.












Stooor sköldpadda.













Det blev inte så mycket fisk ute till havs så dom provar lyckan i land istället.














Ingvar blev så till sig när en liten kille hade fått upp en langust (typ hummer) att han genast hoppade i för att plocka några, ivrigt påhejade av de andra i marinan. Kan ju nämnas att fiskeperioden för langust slutade den 31 mars.















Skam den som ger sig. Dom åkte rätt i grytan och ja, dom var goda.















19 april
Idag var oxå en fin dag.


















Anthony grejade med sina fiskedrag.






































Vi åt lördagsmiddag på en buffé restaurang och jag åt så mycket att jag fick genast gå isäng efteråt. Det var minst 200 olika rätter och dö-gott. Jag har aldrig ätit så mycket i heeela mitt liv.


















Alex provar chop-sticks. Han kunde hantera dom efter 30 sekunder och mig har det tagit hela livet. Föredrar gaffel.





















Otto, Alex och Ingvar.






















Inga kommentarer: