torsdag, januari 08, 2009

Låååång resa!

6-7/1
Efter 10 timmars flygresa med absolut ingen sömn för mig. De andra två snusmumrikarna sov så gott så (se bild så piggilin han är, redo för sightseeing) Jag har alltid haft problem, stora problem att sitta upp och sova. Inte lätt!
Väl i Amsterdam så måste vi vänta 8 timmar på flyget till Linköping. Det kändes inte så lång tid när jag bokade biljetterna men nu efter en sömnlös natt var det riktigt uääärk! Istället för att hänga på flygplatsen tog vi tåget in till stan....

....varvid "snusmumrikarna" kollade in "korvmojjen". Köpte varsin äkta Holländsk körv...

....som åkte raaakt ner i kistan!


Ombord på en sightseeing-båt. Dåligt väder så det gjorde inte så mycket att kuska runt i en timme där på kanalerna.



Typisk kanal med typiska hus!




Snart avgång till Linköping.





Jahapp, så var denna resa slut efter 23 dagar. Jätte kul att resa men även kul att komma hem.
Fast om sanning ska fram var det bra bistert att vakna dagen därpå och kolla utgenom fönstret. No fun!






2 kommentarer:

Kiwi sa...

Ååååhhhh...jag ha följt din blogg varje dag nu. Så underbart skönt ni verka ha haft det där borta. Önska man kuna ha följt med er som handväska eller något =)
Nån dag ska jag med fara utomlands, det ska bli hoppas jag =)

Kram!

Elina sa...

Välkommen hem, små pluttar! Jo, jag vet att det inte är kul att titta ut genom dom svenska fönsterna just nu, men nu har det iaf vänt och snart är det vååår! :D